czwartek, 31 stycznia 2013

Delberz #7 - praktykowanie bezprawia

Brak komentarzy:

Niebezpieczeństwa wszelakie czyhają na postacie parające się podejrzaną działalnością. Wałęsając się z ciemnymi sprawkami mogą natrafić pewnego dnia na największy możliwy problem. Na praworządnych i bogobojnych obywateli dbających o ład i porządek w swojej dzielnicy.

Oto próba usystematyzowania procedury wykrywania przestępstw. Ma za zadanie oddać żyjące miasto, które może czasami zareagować na działania postaci. Jest to szkielet, który stara się przewidzieć różne sytuacje ale na pewno w niektórych będzie wymagał dostosowania do fabuły na sesji. Całość jest dość złożona - trzeba używać z głową. Oprócz straszenia graczy można tego użyć by wygenerować w mieście zdarzenie którego gracze będą świadkami. Przy tworzeniu mocno inspirowałem się dodatkiem do pierwszej edycji "Middenheim - miasto białego wilka".

niedziela, 27 stycznia 2013

Ster prawo na burt - myślotworzenie

6 komentarzy:
W zeszłym tygodniu przejrzałem swoje notatki i ostatnią wersję zasad Utopii (v2.28). Minęły już dwa miesiące kiedy robiłem to po raz ostatni. Zrobiłem sobie przerwę by moje myśli się ułożyły i złapać do gry dystans. Już po pobieżnej lustracji materiałów kilka rzeczy zaczęło zgrzytać i trzeszczeć. Tak więc pora na kolejne zmiany i dalsze uproszczenia. Poszukuję też elementu wyróżniającego i na chwilę obecną jest nim myślotworzenie - zmienna forma/kształt otoczenia i postaci.

Według ostatnich badań OBOPu notka dla k2+1 czytelników. Ale blog powstał z myślą o Utopii więc nie mogę pomijać swego flagowego produktu :-)

W skrócie Utopia rysuje się teraz jako gra o:
  • Nowym świecie - budzącym się do życia, zalążkom i dynamicznym tworzeniu się cywilizacji
  • Eksploracji świata - poznawania nowych miejsc, budowli, społeczności, ludzi, fauny, flory
  • Tworzeniu świata - postacie graczy podróżując odkrywają, zdobywają potęgę, kreują i nadają światu kształt.

czwartek, 24 stycznia 2013

Kroniki Delberz #3

4 komentarze:
Przerażające i krew w żyłach mrożące przygody wesołej kompani bogobojnych mieszkańców Delberz ;-)

W poprzednim odcinku:
Kroniki Delberz #1
Kroniki Delberz #2

Postacie graczy

  • Walbrecht Bacher - cyrulik, przyjaciel dokerów, wydobywacz zeznań, kojarzyciel faktów
  • Woldred Breuer - karczmarz, inwestor w znajomości wszelakie, plotek roznosiciel, elfów antyfan, czarujący jak z rękawa
  • Eustasius Wechsler - bardzo zapracowany sługa
Aktualny stan posiadania.

piątek, 18 stycznia 2013

Najlepsza tabela

17 komentarzy:
Gdybym jechał na bezludną wyspę na której miał codziennie grać w RPGa i miał do wyboru tylko jedną tabelę wybrałbym tabelę nastawienia. To najpotężniejsza i posiadająca największy potencjał fabularny pomoc prowadzącego.

Interpretacja

Nastawienie może dotyczyć zarówno postaci jak i całej grupy czy też organizacji/społeczności. Przykładowo drużyna spotyka na trakcie pielgrzymów, przybywa do wioski, idzie do kowala podkuć konia. W każdej z tych sytuacji wylosowane nastawienie ukierunkowuje interakcje. To czy spotkane postacie pomogą czy przeszkodzą przestaje być na głowie prowadzącego.

Jako bonus dostajemy katalizowanie fabuły gdy po rzucie zadamy sobie kilka pytań. W zależności od ilości pytań można stworzyć mniej bądź bardziej rozbudowaną historię. Podstawowe i obowiązkowe pytanie jest "Dlaczego?". Co spowodowało, że wioska wita ich z otwartymi rękoma? Czemu pielgrzymi patrzą z niechęcią i wykonują święte znaki? Dlaczego kowal na sam ich widok zbladł a później stanowczo odmówił pomocy? Czy daje o sobie znać przeszłość drużyny? Plotki? Ich profesja? Ktoś z ich rodziny? Chcą czegoś? Boją się? Ale czego? itd.

środa, 16 stycznia 2013

Kroniki Delberz #2

3 komentarze:
Kolejne dzieje ciemnoszarej kompanii walczącej z przeciwnościami losu w miejskim sanboxie Delberz.

Część pierwsza: Kroniki Delberz #1.

Postacie graczy

  • Walbrecht Bacher - cyrulik, twórca artefaktów, sprawca lokalnego tajfunu wiatrów magii
  • Woldred Breuer - mieszczanin, student czarów wszelakich, złe sumienie drużyny
  • Eustasius Wechsler - sługa, przyciągający kłopoty pan chowańca, oczy i uszy spiskowców na mieście

piątek, 11 stycznia 2013

Delberz #6 - plany tawerny

4 komentarze:
Tawerna jest centralnym punktem przygody i bazą wypadową dla spiskowców. Plany przydadzą się do stworzenia ogólnego wyobrażenia o pomieszczeniach oraz do ewentualnych walk taktycznych.

Obrazki są w większej rozdzielczości - należy kliknąć obrazek by przejść do ich przeglądania.

sobota, 5 stycznia 2013

Abstrakty motywacji

2 komentarze:
Czasami gracze improwizują działania zupełnie nieprzewidziane przez prowadzącego. Szczególnie przy sanboxie choć wtedy jest to nawet oczekiwane i pochwalane. By nie wymyślać standardowych klisz albo by nieprzewidziane interakcje miały jakąś głębię stworzyłem tabelę do losowania abstraktów. Za jej pomocą można stworzyć przyzwoicie złożoną motywację. Może ona dotyczyć zarówno osób jak i grup czy całych organizacji.

Z wszystkich tabel losowych, prawdę powiedziawszy, tą wykorzystuję najrzadziej. Wygląd i osobowość przydaje się do prezentacji postaci niezależnej przy pierwszym spotkaniu. Nastawienie uzupełnia schemat interakcji wystarczająco gdy chodzi o jakieś drobne sprawy a o takie się najczęściej rozchodzi (myto, zakupy, nocleg). Motywacja jest przydatna dopiero gdy interakcja będzie bardziej złożona i trwała w czasie. Najczęściej gdy drużyna wpada na jakiś pomysł łańcucha zdarzeń. Np. zaprzyjaźnić się z uczniem maga by dostać się do jego pracowni i nauczyć się czarów.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...