Utopia - szanse na śmierć lidera

Zdrowa postać raczej nie powinna się martwić o ewentualny zgon. Przegrane starcia będą się najczęściej kończyć lekkimi lub ciężkimi konsekwencjami. Większe ryzyko śmierci występuje gdy postać jest ranna i forsuje swoje możliwości ale ta sytuacja przeważnie zajdzie z inicjatywy gracza. Mimo posiadania urazów pozostaje sporo szans na uniknięcie eliminacji nawet gdy starcie będzie przegrane.

Rozkład prawdopodobieństwa dla puli jest mocno dzwonowaty. Im więcej kości tym częściej wypadają wartości środkowe i tym samym rzadziej występują wartości skrajne. Postać gdy poza stopień trudności starcia łatwo oszacuje czy może jej się coś poważnego przytrafić i w razie czego wycofać się. Dla postaci zdrowej dopiero przeciwności o trudności 6k+ mają szansę ją wyeliminować ale w tym przypadku drużyna musiałaby nie wyrzucić ani jednego sukcesu. Nie bez powodu starcia w których przeciwności mają więcej kości w puli nazywane są "szalone" i lider uzyskuje dzięki nim awans (rozwój postaci).


Oznaczenia:
- śmierć
- wygrane starcie (wyższa wartość obowiązuje w przypadku gdy drużyna posiada inicjatywę)


Przypadek A  - Lider jest zdrowy (ew. urazy w dziedzinach innych niż ta, która oberwie przy przegranej)

Drużyna
Przeciwności
6k6
8k6
10k6
3k6
♰    0,20% ♰    3,3% ♰   13,3%
☺   9% lub 25% ☺   3,3% lub 11% ☺  1% lub 4,5%
6k6
♰   0,02% ♰   0,65% ♰   3,8%
☺  39% lub 61% ☺  21% lub 40% ☺  11% lub 23%


Przypadek B - Lider posiada konsekwencje na poziomie 2 (Ciężki uraz), który zostanie dodatkowo pogłębiony w wyniku przegranej.

Drużyna
Przeciwności
6k6
8k6
10k6
3k6
♰   9% ♰   27% ♰   50%
☺  9% lub 25% ☺  3,3% lub 11% ☺  1% lub 4,5%
6k6
♰   1,9% ♰   9% ♰   23%
☺  39% lub 61% ☺  21% lub 40% ☺  11% lub 23%


  • Śmierć ma miejsce przy założeniu, że posiadane wcześniej obrażenia dotyczą tej samej dziedziny, która obrywa w wyniku przegranej (najczęściej jest to ta sama dziedzina używana do starcia - postać musi forsować swój atrybut).
  • Prawdopodobieństwa zakładają, że postać nie ma możliwości przerzucenia nieudanych rzutów z pomocą Arché.
  • Jeśli postać się forsuje to obrażenia nie mają wpływu na prawdopodobieństwo wygranej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...