Rozkład prawdopodobieństwa dla puli jest mocno dzwonowaty. Im więcej kości tym częściej wypadają wartości środkowe i tym samym rzadziej występują wartości skrajne. Postać gdy poza stopień trudności starcia łatwo oszacuje czy może jej się coś poważnego przytrafić i w razie czego wycofać się. Dla postaci zdrowej dopiero przeciwności o trudności 6k+ mają szansę ją wyeliminować ale w tym przypadku drużyna musiałaby nie wyrzucić ani jednego sukcesu. Nie bez powodu starcia w których przeciwności mają więcej kości w puli nazywane są "szalone" i lider uzyskuje dzięki nim awans (rozwój postaci).
Oznaczenia:
♰ - śmierć
☺- wygrane starcie (wyższa wartość obowiązuje w przypadku gdy drużyna posiada inicjatywę)
Przypadek A - Lider jest zdrowy (ew. urazy w dziedzinach innych niż ta, która oberwie przy przegranej)
Drużyna
|
Przeciwności
|
||
6k6
|
8k6
|
10k6
|
|
3k6
|
♰ 0,20% | ♰ 3,3% | ♰ 13,3% |
☺ 9% lub 25% | ☺ 3,3% lub 11% | ☺ 1% lub 4,5% | |
6k6
|
♰ 0,02% | ♰ 0,65% | ♰ 3,8% |
☺ 39% lub 61% | ☺ 21% lub 40% | ☺ 11% lub 23% |
Przypadek B - Lider posiada konsekwencje na poziomie 2 (Ciężki uraz), który zostanie dodatkowo pogłębiony w wyniku przegranej.
Drużyna
|
Przeciwności
|
||
6k6
|
8k6
|
10k6
|
|
3k6
|
♰ 9% | ♰ 27% | ♰ 50% |
☺ 9% lub 25% | ☺ 3,3% lub 11% | ☺ 1% lub 4,5% | |
6k6
|
♰ 1,9% | ♰ 9% | ♰ 23% |
☺ 39% lub 61% | ☺ 21% lub 40% | ☺ 11% lub 23% |
- Śmierć ma miejsce przy założeniu, że posiadane wcześniej obrażenia dotyczą tej samej dziedziny, która obrywa w wyniku przegranej (najczęściej jest to ta sama dziedzina używana do starcia - postać musi forsować swój atrybut).
- Prawdopodobieństwa zakładają, że postać nie ma możliwości przerzucenia nieudanych rzutów z pomocą Arché.
- Jeśli postać się forsuje to obrażenia nie mają wpływu na prawdopodobieństwo wygranej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz