czwartek, 21 lutego 2013

Kroniki Delberz #5

Cztery dni w których wiele się dzieje i wyjaśnia ale nie są to tylko dobre informacje. Poznajemy przy tym kilka ważnych person LRRiS. Pozatym zima nadchodzi...

W poprzednim odcinku: ep.1, ep.2, ep.3, ep4.

Postacie graczy

  • Walbrecht Bacher - cyrulik, na wyprawie swego życia z inkwizytorem Otto
  • Woldred Breuer - karczmarz, sprytny czarodziej, baron informacji i ludzi na dzielni, odnajdujący się w zawiłych procedurach linii wsparcia
  • Eustasius Wechsler - sługa, pracownik miesiąca, potencjalny samobójca, macher polityczny o rozdartym sercu,
  • Pieszczoch - wilczur, chowaniec Eustasiusa

Spotkane Postacie

  • Elsina - pracownica Woldreda, córka karczmarza pracującego w srebrnej grocie, 18 lat, długie ostre paznokcie (szpony), nieobliczalna, przychylna Woldredowi, przyjazna Walbrechtowi
  • Lenora - pracownica Woldreda, stara żeglarka, przychylna, niezależna, 6 palców u dłoni, żebrze, sprząta i śpi w tawernie,  wywiaduje na mieście plotek
  • Gawin - złodziej zwany Patykiem, osobowe źródło informacji Woldreda w półświatku, nieufny, 16 lat, małomówny, zapadnięte oczy
  • Rosanne - ochroniarka, przychylna znajoma Woldreda, brudna, uprzejma
  • Maude - szulerka, przyjazna znajoma Eustasiusa, histeryczka, włosy zebrane w kok
  • Schwalb - szef Eustasiusa, w zarządzie gildii dokerów, tatuaż na szyi, tępy, nieprzychylny 
  • Zena - służka u Schwalba, na mieście krążą plotki o jej zaręczynach z Eustasiusem
  • Rufus - odźwierny Schwalba
  • Andre Reiss - delberdzki mag, obleśny, dłubie w nosie, przychylny
  • Nat - uczeń maga, zaprzyjaźniony z Woldredem, opalony, wylewny
  • Erich Guth - szef gildii dokerów, 42 lata, miły głos, nieśmiały
  • Lodwig Schuster - właściciel parceli, tolerancyjny, gwałtowna gestykulacja przy mówieniu
  • vice hrabia Otto von Kropbeck - inkwizytor, barczysty, posiwiały
  • Łowca czarownic - ubrany na czarno, niucha za swym ziomkiem na mieście
  • Petra - sierżant straży, podejrzliwa, łysiejąca, niesforna
  • K - niezwykle powabna demonica Slanesha, sekretarka Patryka
  • Patryk Tznicz - obywatel LRRiS, komisarz nauki, CTO Warpstone Indastris, przystojny, uprzejmy i elegancki, lekko siwiejący
  • marszałek Khorn - wódz partyzanckich sił samoobrony LRRiS
  • Zdzisław Nurgiel - komisarz LRRiS z pionu nauk bioinżynierii
  • Udo - przyjacielski kapłąn Sigmara, kapryśny o włochatych rękach

10 Kaldezeit, Marktag (3) - 18 dzień kroniki

  • Bardzo ciepły dzień. Przejrzyste niebo, lekki i przyjemnie chłodny wiaterek. Prawdziwa złota kislevska jesień.
  • Walbrecht boi się stawić czoła inkwizytorowi Otto. Po długich naradach Eustasius z Woldredem piszą raport nakierowujący na ostatnią śmierć księgarza na trakcie. Mimo wszelkich obaw Walbrecht dostarcza list osobiście i wkrótce wyjeżdża z inkwizytorem kierując się na zachód.
  • Eustasius potwierdza informacje o inkwizytorze u swej przyjaciółki szulerki Maude. Płaci za wcześniejsze odejście od stolika i odbiera gratulację z powodu zaręczyn z Zeną (LOL).
  • Wkrótce po otwarciu tawerny przybywa łowca czarownic. Zamawia piwo i obserwuje co się dzieje. Niedługo później przychodzi sierżant Petra i się dosiada na pogawędki. Woldred dwoi się i troi by ugościć tak wielkie persony wypytując przy okazji o ich intencję.
  • Niespodziewanie W&E otrzymują połączenie zamiejscowe od demonicy K - sekretarki. Ta łączy ich z komisarzem nauki, CTO Warpstone Indastris, obywatela Patyka Tznicza. Ten wyjaśnia iż Księga Darów jest pilotażowym programem eksperymentalnym samo szkolących się agentów terenowych. Generalnie drużyna ma wolną rękę i ma się wykazać osiągnięciami. Jeśli program zakończy się sukcesem będą mogli nadrukować hurtowo ksiąg darów i rozprowadzić je po całym Imperium. Przy okazji poziom tajności 1 został zaakceptowany. O sierżant Petrze nic nie może powiedzieć bo on sam ma poziom 6. Patryk zamyka skargę demonów. Wymieniają się też plotkami o marszałku Khornie i Zdzisławie Nurgielu.
  • Eustasius dyskretnie sprawdza okolice tawerny i dostrzega podejrzanego mężczyznę wychodzącego pośpiesznie i chowającego się w zaułkach. Pieszczoch go śledzi i obserwuje jak kieszonkowiec ogląda swój łup. Sprawna kłapnięcie zębami wystrasza chłystka i Eustasius zdobywa sakiewkę.
  • Eustasius prowadzi obserwacje z zaplecza tawerny. Widzi jak sierżant Petra rzuca na jakiś czar na twarz łowcy po którym ten łagodnieje i wkrótce wychodzi.
  • Eustasius oddaje zrabowaną sakiewkę jednemu z dokerów i szuka w warsztacie odpowiedzi na pytanie o naturę zaobserwowanej magii. Bursztynowa poświata wskazuje za bardzo zaawansowaną magię wielu wiatrów dająca wrażenie elfickiej.

 

11 Kaldezeit, Backertag (4) - 19 dzień kroniki

  • Zimno i pochmurno. Częste krótkie deszcze wpadające we wszystkie zakamarki przy bardzo porywistym wietrze.
  • Woldred odwiedza swego mistrza Andre i Nata by pouczyć się magii. Puki przynosi dobry alkohol póty może studiować.
  • Do Eustasiusa przychodzi Rufus - ochroniarz ich wspólnego pana Schwalba. Jest w wielkim kłopocie ponieważ w nocy zaginęło z biurka ich pana bardzo ważne pismo dotyczące wyborów na nowego przewodniczącego przesłane przez winiarzy.
  • Śledztwo przynosi mizerne rezultaty - w środku nocy ktoś otwarł okno ale nie ma śladów i nawet nos Pieszczocha nie pomaga. Dopiero rozpytywanie wśród sąsiadów daje trop na człowieka bardzo podobnego do znanego złodziejaszka Patyka.
  • Zdenerwowany Schwalb idzie radzić się z szefem gildii Erichem.
  • Na mieście rozprzestrzenia się dziwna wysypka nękająca część mieszkańców. Dziwna choroba trapi też chłopów w okolicznych wioskach.
  • Do Woldreda przychodzi Patyk z zapytaniem ofertowym na poznanie treści pisma. Po sutej nagrodzie wiadomo, że zaginione pismo było groźbą szantażu. Winiarze wiedzą o przekrętach dokerów z zaginionymi towarami. Za kolejny suty datek Patyk zdradza swego zleceniodawcę - Lanrica zarządcę Schustera.
  • Eustasius informuje swego pana Schwalba o zdobytych informacjach a ten prosi o twarde dowody.
  • Eustasius przygotowuje się do wieczornych odwiedzin posiadłości Schustera i testuje czary na Krebsie.
  • W&E wraz z Rufusem idą dokonać spektakularnego włamu do rezydencji Schustera.
  • Rufus z Pieszczochem zostają na czatach. Woldred czaruje lewitację i dolatuje na drugie piętro. Eustasius przechodzi przez mur i chowa się w krzakach. Woldred rozwija linę niestety ma tylko 3 metry więc E. nie ma jak się wspiąć. Na patrol po ogrodzie wychodzi jeden ze strażników. E. powala go Wizją Męki. Woldred otwiera czarem okno i sprawdza pokoje, znajduje sypialnię Schustera. Eustasius zbiera ciekawszy ekwipunek, wpuszcza Pieszczocha a następnie obchodzi dom wokoło udając strażnika. Wchodzi frontowymi drzwiami jak gdyby nigdy nic. Zagaduje go drugi strażnik i w mgnieniu oka wita go bełtem w nogę. Poprawia sprawnie wyprowadzonym ciosem miecza. Tylko przeznaczenie ratuje Eustasiusas przed szybką śmiercią. Pieszczoch atakuje strażnika kłami. Ledwo żywy Eustasius powala go Wizją Męki. Domownicy się budzą Woldred odwraca uwagę iluzyjnym wybuchem. Ekipa zbiera się z posiadłości w trybie przyspieszonym pozorując walkę między strażnikami i próbując ich zabić. 
  • Woldred ucieka do tawerny a Eustasius z pomocą Rufusa dociera ledwie do posiadłości ich pana starając się zatrzeć krwawe ślady. Schwalb wzywa medyka i nakazuje zachować pozory normalności by nie wzbudzać podejrzeń a sam udaje się na naradę z Erichem.
  • Eustasius odkrywa, iż bełt w jego nodze jest identyczny z tym, którego wyciągał ze swego ramienia przy próbie zabójstwa.

  12 Kaldezeit, Bezahltag (5) - 20 dzień kroniki

  • Dość ciepło choć jak wczoraj niebo zakryte w całości przez deszczowy chmury, lekki wiatr. Cały dzień deszczowy, od mżawek po krótkie ulewy.
  • Do południa wszyscy odpoczywają odsypiając ciężką noc.
  • Zena odwiedza rannego Eustasiusa lecz ostro go beszta gdy ten chce skorzystać z okazji i spróbować ją obłapiać. Ten ledwie unika zamaszystego plaskacza.
  • Eustasius zbiera zgrabione fanty i przenosi je do warsztatu.
  • Woldred zbiera na mieście plotki o nocnej próbie włamania do Schustera. Nieskutecznie próbuje podburzyć mieszkańców przeciwko nieudolnej straży miejskiej.
  • W&E zbierają się razem na wielką naradę co dalej robić. Uświadamiają sobie iż wspomnienia o Petrze są bardzo zamazane i ledwo ją pamiętają. Elsina z Lenorą nie pamiętają jej pobytu w tawernie. W&E pośpiesznie spisują wszystko co jeszcze pamiętają.
  • Łącza się linią wsparcia i składają wniosek o przejście na 2 poziom tajności. Zamawiają analizę społeczno-osobową Schustera i Lanrica. Dowiadują się że sierżant Petra nie figuruje już w systemie. Samo zapytanie o nią zawiesza system i powoduje komplikacje. Została złożona skarga na ich hakerskie zapytanie. Opłata za to poważnie nadwyręża ich budżet w centrum kosztów.
  • Otrzymują potwierdzenie nadania poziomu 2.174 oraz fakturę szczegółową oraz zamówione analizy. Schuster z dużym prawdopodobieństwem zostanie przewodniczącym. Wraz z Lanrickiem tworzą bezwzględną i bardzo skuteczną parę osiągającą swe cele nie zważając na prawo czy bogów.
  • Eustasius w posiadłości pana Schwalba spotyka Rufusa, który się chwali dorwaniem złodziejaszka któremu spuścił tęgi łomot i porzucił w zaułku. E. rusza na poszukiwania lecz ciało zniknęło.

 

13 Kaldezeit, Konustag (6) - 21 dzień kroniki

  • Pogoda jak wczoraj. Deszczowy, depresyjny dzień. 
  • E&W szukają kontaktu z Patykiem w dzielnicy biedoty. Woldred wsadza w sakiewkę trochę kamyków i wiadomość. Po pół godzinie sakiewka znika. 
  • Woldred rozmawia z Rosanne - zaprzyjaźnioną ochroniarką. Ostatnie rozboje i morderstwa windują ceny za ochronę. Sam Schuster wynajmuje 8 bezlitosnych drabów. Ciał poprzednich ochroniarzy nie widziano, ich morderstwa nie zgłoszono. Ponoć Schuster miał ich czterech, nielicencjonowanych przez lokalną gildię ochroniarzy. Byli to zawodowcy z najwyższej półki. Pracowali po całym świecie a ponoć czasami dla samych elektorów.
  • Eustasius dowiaduje się od swego pana, że dokerzy poprą Schustera w wyborach. Ponoć będzie miał poparcie większości członków rady. Jutro ma być wybrany na szefa gildii kupców z którego ramienia będzie kandydatem na przewodniczącego. Rada miasta ma się zebrać w południe najbliższego Festagu - za dwa dni.
  • Gdzieś w tle odbywa się pogrzeb poprzedniej przewodniczącej rady Greta Durrbein z cechu winiarzy.
  • Posłaniec przynosi do karczmy pismo od Schustera by w ciągu 5 dni opuścili lokal w związku z przebudową budynku (do 18 tego Kaldezeit). Woldred rozpytuje po sąsiadach i ci otrzymali od zarządcy Lanrica ofertę przeprowadzki do innej kamienicy.
  • W&E wpływają na dokerów by ci upomnieli się o swoją najlepszą tawernę w mieście nie dopuścili do ich przeprowadzki.
  • Eustasius szuka śladów działania magii sierżant Petry i dostrzega ledwo widoczne bursztynowe, brokatowe punkciki unoszące się po całym mieście. Próba rozproszenia magii poprawia im na chwilę pamięć.
  • W&E łączą się z pierwszą linią wsparcia agentów terenowych i składają pilny meldunek o bursztynowej magii w całym mieście. Niestety wyczerpali budżet i system odrzuca ich zgłoszenie. Następny budżet o nieznanej wysokości zostanie przyznany przy następnym nowiu księżyca. Przełączenie na rozmowę z demonem wyższej rangi skutkuje zapewnieniem iż informacja zostanie dostarczona Patrykowi w pozaprotokolarnym kanałem.
  • Eustasius na nocnym spacerze dostrzega w zaułku draba w liberii Schustera obserwującego tawernę.

 

14 Kaldezeit, Angestag (7) - 22 dzień kroniki

  • Dość ciepło. Nisko zawieszony chmury. Po ostatnich deszczach wilgoć paruje tworząc unoszącą się mgłę. 
  • Woldred udaje się do kapłana Sigmara - Udo. Ten w przyjaznej pogawędce radzi mediacji z Schusterem ponieważ to dobry, uczciwi i sprawiedliwy mąż, który na pewno nie chce ich skrzywdzić.
  • Woldred odwiedza Eustasiusa i spotykają Schwalba. Ten na wniosek dwudziestu kilku dokerów poszedł negocjować z Lanrickiem odnośnie tawerny. Wieści są bardzo pomyślne. Lanric zaoferował lokal zastępczy w starej szwalni. Remont i przeprowadzkę pokryje Schuster. Cieśle już wzięli się do roboty. Na jutro ma być wszystko gotowe tak że tragarze dziś mogą zacząć przenosić meble z tawerny.
  • W&E idą porozmawiać z Lanrickiem. Ten przekonuje o rewelacyjnej okazji jaka ich spotyka. Zapewnia że pomoże w jakimkolwiek problemie z przenosinami. Daje lepszy lokal w tej samej cenie i jeszcze zwalnia z czynszu na miesiąc. Jest bardzo uprzejmy lecz stanowczo stwierdza iż Schuster chce dysponować swoją posiadłością. Planują przebudowę magazynu by sprawdzić czy nie można usprawnić wyładunku ze statków.
  • W&E sprawdzają szwalnię, wygląda bardzo przyzwoicie. Napotkani dokerzy są bardzo zadowoleni, dodatkowo tym, że dostali dziś premię.
  • W&E zastanawia się co zrobić z przeprowadzką i warsztatem.
  • Zostało kilka godzin do zmroku.
  • Ciąg dalszy nastąpi choć może po raz już ostatni. Nadchodzi dzień w którym przybywa Patryk a stara znajoma daje znów o sobie znać.

 

15 Kaldezeit, Festag (8) - 23 dzień kroniki

  • Dzień targowy i świąteczny.
  • W samo południe odbędzie się zebranie rady miejskiej i wybory przewodniczącego.

photo credit: Ben Templesmith via photopin cc

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...