niedziela, 3 lutego 2013

Delberz #8 - k100 spotkań + k50 plotek

Oto dwie tabele pozwalające serwować różniaste ciekawostki dziejące się w okolicy miasteczka Delberz oraz pomysły na spotkania w obrębie murów. Ot tak, dla rozbudowy tła, gdy postać w blasku dnia bądź mroków nocy idzie załatwić sprawunki na mieście.

Każdy wynik losowania można zinterpretować po swojemu i tak rozwinąć by pasowało do nastroju przygody. Jeśli zdarzenie ma być tylko tłem bądź przerywnikiem wystarczy by było barwne i intrygujące niczym temat z okładki tabloidu. Można próbować wykorzystać zdarzenia do generowania fabuły. Lecz trzeba wtedy popracować kreatywnie i tak rozwinąć podpowiedź by powiązać z istniejącymi już wątkami.

W moim sandboxie pojawia się dziennie jedna plotka z okolicy oraz jedno spotkanie (bardzo rzadko dwa). Początkowo każda wycieczka poza tawernę miała szanse na losowe spotkanie. Po pierwszej sesji, gdy gracze stwierdzili, że strach wychodzić na ulicę to przystopowałem :-) Używać z umiarem!

Prócz własnych pomysłów inspirowałem się kilkoma tabelkami z internetu a także przetwarzałem różne fragmenty dodatków do WFRP obu edycji.

Planuję jeszcze jeden post z k100 wydarzeniami w mieście. Spotkania zawierają zdarzenia lżejsze, częściej pasujące do przerywników i tła (choć nigdy nie wiadomo co prowadzącemu strzeli do łba). Wydarzenia są bardziej doniosłe i dotyczą większej grupy mieszkańców miasta.

Sugeruję by gracze grający w sandboxa Delberz nie czytali poniższych tabel. Nie powinno to zaburzyć intrygi bo zdarzenia i tak są interpretowane oraz przetwarzane w momencie wylosowania. Lecz obawiam się, że możecie stracić trochę frajdy. Wcześniejsze poznanie zepsuje efekt niespodzianki, nieoczekiwanych zdarzeń mających dopiero nadejść.

Przypadkowe spotkania

1-50
1. Agresywny pijak
2. Aresztowanie przez straż miejską
3. Atak opryszków w zaułku
4. Atak wampira
5. Atrakcyjna niewiasta/młodzieniec
6. Awantura ze strażą miejską
7. Awanturnik opatrujący ranę
8. Bard z daleka
9. Bardzo zmęczony kurier/goniec
10. Ból głowy
11. Ból zęba
12. But się przedziurawił
13. Cudzoziemski kupiec z egzotycznymi towarami
14. Czarodziej na poszukiwaniach
15. Drużyna awanturników
16. Duża burda uliczna (kilku na kilku)
17. Duże stado szczurów
18. Dzieciak rozgniewał niedźwiedzia cyrkowca
19. Dziwna propozycja
20. Egzekucja
21. Elf pragnie przekazać wiadomość
22. Elf targuje się o jakiś przedmiot z krasnoludem
23. Fragment ciała
24. Głośna zabawa w karczmie
25. Gnom z dziwnym urządzeniem
26. Gospodyni opowiada o trzecim księżycu
27. Gromadka bawiących się dzieci
28. Hazardzista
29. Hobbit z problemem
30. Jeździec w czerni
31. Kieszonkowiec
32. Kilka zapisanych kartek
33. Kot śledzi postać biegnąc po balkonach i dachach
34. Krasnolud w niecodziennym nastroju
35. Krasnoludzki zabójca troli
36. Kruk - złodziejaszek
37. Ktoś z rodziny przybył i szuka postaci gracza
38. Ledwo trzymający się na nogach starzec
39. Łowca czarownic podczas śledztwa
40. Martwy, nietutejszy ptak
41. Możny cudzoziemiec z agresywnymi ochroniarzami
42. Nagłe pogorszenie pogody
43. Napoczęta butelka wina
44. Niezamożny uczony
45. Niezbyt bogaty rycerz szuka giermka
46. Obcy pyta o kierunek
47. Obwieszczenie miejskie
48. Okazja handlowa
49. Oprychy przemykają zaułkiem
50. Ożywa rzeźba i szybuje nad miastem
51-100
51. Pielgrzym zmierzający do Middenheim
52. Pijany i młody dziedzic fortuny
53. Pijane młódki z rumem
54. Początek pożaru w warsztacie lub sklepie
55. Podchodzi znajomy i się wita
56. Pojedynek o bzdurę lub ważną sprawę
57. Potajemne interesy
58. Próba włamania pod osłoną nocy
59. Prośba o pomoc
60. Przemytnicy
61. Przenoszone zwłok
62. Przerażający krzyk
63. Przyjezdni kuglarze
64. Rozgniewana osoba
65. Rycerze Białego Wilka
66. Samotny najemnik
67. Sąsiedzi z niezręcznym problemem radzą się
68. Sen na jawie z dziwną postacią
69. Senność znikąd
70. Sfora psów
71. Śledzący
72. Ślepiec z misją
73. Śmierdząca okolica
74. Spieszący się czeladnik
75. Śpiew dziecka
76. Splądrowany i opuszczony lokal
77. Spłoszony koń galopuje na wprost
78. Spora grupa żebraków prosi o datki
79. Stado ptaków dziwnie się zachowuje
80. Stragan z pysznymi przekąskami
81. Szalony malarz wystawia makabryczne obrazy
82. Szlachcic bije rzemieślnika
83. Tancerz Wojny
84. Tłum goni mutanta
85. Rolnik w opłakanym stanie
86. Trup nieczłowieka
87. Urzędnik wlepia karę
88. Wielki pies przygląda się ludziom
89. Wojenny inwalida
90. Worek kości
91. Wróbel przysiada na ramieniu
92. Wylewanie nieczystości na ulice
93. Wymuszenie oprycha
94. Wystrzał bądź wybuch
95. Z kanału wypełza wielki wij
96. Żar fajki obserwatora z zaułka
97. Żebrak ale udawany
98. Złamana strzała, niepospolita
99. Złodziej
100. Wodą płynie rzadki przedmiot


Plotki z okolicy

1. Pomór kur w jednej z wiosek.
2. W podmiejskiej wiosce łowcy czarownic pojmali i stracili wyznawcę mrocznych bogów.
3. W pobliskim lesie pojawia się ponoć zjawa Magnusa, która udziela ludziom dobrych rad.
4. Nieumarli pojawili się w lesie na wschodzie.
5. W lesie, w miejscu starego świętego gaju pojawia się duch druida.
6. W lesie znaleziono porzuconą kopalnię.
7. Chłopi orząc nowe pole znaleźli ruiny wieży.
8. W lesie znaleziono groty z dziwnymi rysunkami i hieroglifami.
9. W lesie chłopi znaleźli przeklęty zagajnik który atakuje ludzi kolczastymi gałęziami.
10. Z niewyjaśnionych powodów dwie skłócone wioski pogodziły się.
11. Chłopi chcą założyć własną wioskę poza jurysdykcją miasta.
12. Ludzie diuka chcą chcą z pomocą krasnoludów otworzyć kamieniołom niedaleko miasta w górze rzeki.
13. Zaginął oddział żołnierzy z tajną misją.
14. Elfy przepędziły ludzi z lasu.
15. Fort Denkh na wschodzie był szturmowany przez dużą grupę goblinów.
16. W lesie za rzeką odkryto kapliczkę nieznanego bóstwa.
17. Podróżujący akolita został zabity na trakcie prowadzącym na północ.
18. W forcie Denkh widziano nisko przelatującego smoka.
19. Ponoć na dalekim wschodzie w Sylvanii obudziły się wampiry.
20. Zwierzoludzie zbierają się w lesie. Gromadzą się w duże grupy, szykują uzbrojenie, budują machiny.
21. Ludzie karczują las by założyć nową wioskę.
22. Banici pojawili się za rzeką.
23. Pojawiła się wataha wielkich wilków. Pozabijały ludzi, poniszczyły obozy drwali.
24. Zaraza poza miastem.
25. Pod murami pojawia się kilkadziesiąt goblinów.
26. W mieście i okolicznych terenach skisło całe mleko.
27. Przemarsz dużego oddziału wojsk z dalekiej prowincji.
28. Na zachodzie od miasta wybuchł pożar lasu. Zagrożone są uprawy winorośli.
29. Tajemniczy włóczęga krąży po okolicznych wioskach i lasach. Unika ludzi i nie chce z nikim rozmawiać.
30. Na północy chłopi znaleźli na bagnach ruiny starej budowli.
31. Agresywne stado os przemieszcza się po wioskach i atakuje napotkane zwierzęta i ludzi.
32. Straż zabiła na konnym patrolu minotaura. Przywieziono głowę i zatknięto na pal na rynku.
33. Na trakcie zabito uczonego podróżującego z pomocnikami. Straż prowadzi kilkudniowe poszukiwania.
34. Dziwna i podejrzana choroba trapi chłopów.
35. Dziwne blaski w wieży magów na południowy wschód od miasta (mag Alexei Hohenberg).
36. W porcie podniosła się nagle mgła i kilka łodzi zderzyło się ze sobą.
37. Mackowaty potwór spłynął rzeką i zaatakował statek.
38. Barka została zaatakowana przez budzącego grozę, pływającego gada.
39. W głębinach rzeki widziano dziwne czworonożne zwierzę.
40. Ponoć w rzece jest zatopiona łódź, na której znajduje się potężny magiczny oręż z dawnych czasów.
41. W rzece Delb znaleziono szczątki zaginionego statku. Ciał załogi brak.
42. Statek utknął na mieliźnie.
43. Młodzi arystokraci wynajęli łódź i zrobili kilkudniową imprezę.
44. Straż rzeczna skonfiskowała kontrabandę i aresztowała kapitana.
45. Dziecko możnego odpłynęło łodzią przyłączając się do cyrkowców.
46. Straż rzeczna złapała przemytników. Ci stawili zbrojny opór a w trackie walki i pożaru łódź zatonęła.
47. Na mieliźnie rzeki zrobił się zator z pni zatrzymując tym całą żeglugę.
48. Piraci złupili statek handlowy. Ponoć zdradził jeden z załogi.
49. Wysoki stan wody na rzece podtapia miasto.
50. Do nadbrzeża cumuje elfi statek.



3 komentarze:

  1. Spotkania bardzo fajne, ale Plotki genialne, w sam raz do sandboxa-samograja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zatem k100 wydarzeń też powinno Ci przypaść do gustu.

      Usuń
    2. czekam zatem ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...