Znaleźliście swoje miejsce w Delberz gdzie osiedliście ponad rok temu. Poznaliście się w małej tawernie prowadzonej przez starszego Donata Lutzena. Byliście jego najlepszymi klientami i przesiadywaliście tam często aż do zamknięcia. Jako przybysze z daleka szybko się polubiliście i zawsze trzymacie się razem.
Pewnego dnia skończyliście w końcu gorące dyskusje nad grzanym winem gdy Donat grzecznie przypomniał że jutro też jest dzień i musi iść spać. Przeszliście może ze 100 jardów gdy usłyszeliście za sobą odgłosy szamotaniny i pisk Donata. Wróciliście w te pędy i zastaliście w środku tawerny rozgardiasz i czarnego jegomościa zamierzającego się z mieczem na waszego serdecznego przyjaciela. Ruszyliście na niego bez zastanowienia i powaliliście na ziemię z pomocą stołków. Ciężko ranny Donat nie przeżył nocy. Od fartownego ciosu stołkiem poległ także łowca czarownic, który chciał go pojmać.
Donat okazał się być agentem Ludowej Republiki Równości i Sprawiedliwości (LRRS) znanej przez propagandę imperium pod szyldem Mrocznego Chaosu z Północy. Na ile mógł opowiedział wam jak to na prawdę wygląda i zachęcił do kontynuowania jego działalności. Postępowy kraj północy wziął w opiekę rasy dyskryminowane i poniżane przez ludzi. Mroczne potęgi okazali się wiekowymi arcymagami nie zgadzającymi się z istniejącym stanem rzeczy. Wprowadzają postęp w wielu dziedzinach pragnąc przynieść wszystkim wolność i szczęście. Niestety spisek Imperium które podburzyło inne kraje uniemożliwił pokojową koegzystencję. Wciąż nękani przez tajne ataki LRRS musi się uciekać do infiltracji i walki z ukrycia by dać północy czas na odbudowę i przygotowania.
Donat przekazał także jak wejść do ukrytej w podziemiach jego bazy i warsztatu w jednym. Tam napotkaliście wszystko a nawet i więcej czego można by się spodziewać po pracowni czarnoksiężnika. Na postumencie leżała księga. Gdy ją dotknęliście zabłysła i zostaliście oświeceni w wiedzy magicznej. W podziemiach znaleźliście masę ksiąg, ingrediencji, magicznych przedmiotów oraz przedmiotów mocy ze spaczeniem włącznie.
Przez kilka miesięcy pracowaliście spokojnie poznając i rozwijając nowo nabyte umiejętności.
Aż do dnia dzisiejszego...
Przygoda zakłada że jesteście zainteresowani używaniem mrocznych potęg choć może to być z różnych względów:
- Potęga - geopolityka mnie nie interesuje ale znalazła się okazja to polepszenia własnego życia. Powiększyć majątek, zdobyć wpływy i uznanie. Piąć się w społecznej hierarchii, zdobyć władzę.
- Wiedza - Imperium czy LRRS co mnie to obchodzi. Te tajemnicze potęgi są niesamowite. Wiedza jaką można zgłębić jest niesłychana. Latami można to studiować i ciągle znajdzie się coś nowego do eksperymentowania.
- Strach - północne imperium jest zbyt potężne by się mu sprzeciwiać. Trzeba się przyłączyć do zwycięzców i pomagać im ze wszystkich sił licząc na uznanie i nagrody.
- Prawda - Ludowa Republika Równości i Sprawiedliwości jest wspaniała. To najlepsze co mogło spotkać ludzkość. Idea jest niesamowita i tylko głupcy nie mogą jej pojąć i w zgodzie z nią żyć. Trzeba pomóc rewolucji na ile się tylko da.
Bonusy ze zdolności są już uwzględnione w statystykach a dodatkowe umiejętności magiczne będą w osobnym poście. Postacie są w 99% wylosowane zgodnie z podręcznikiem. Skrócona była lista możliwych profesji. Darmowe rozwinięcie dotyczyło najsłabszej cechy (w okolicach 21-24, przeważnie WW albo SW). Dzięki księdze każdy stracił 1 PP i dostał +1 Mag oraz +k6 PO.
Walbrecht Bacher - cyrulik | |||||||||||||||
WW | US | K | Odp | Zr | Int | SW | Ogd | A | Żyw | S | Wt | Sz | Mag | PO | PP |
40 | 37 | 31 | 32 | 34 | 36 | 31 | 34 | 1 | 11 | 3 | 3 | 4 | 1 | k6 | 1 |
Opis
Pochodzi z Wirtbadu w Stirlandzie, troje rodzeństwa, 26 lat, 165cm, 60kg, czarne włosy, niebieskie oczy, duży pieprzyk.Znak gwiezdny: Vorbist Ulotny - Znak Ciemności i Niepewności.
Przepowiednia: Strzeż się zieleni!
Umiejętności
Plotkowanie, wiedza-Imperium, staroświatowy, czytanie i pisanie, leczenie, pływanie, przekonywanie, rzemiosło - aptekarstwo, spostrzegawczość, targowanie, bretoński.Zdolności
Szybki refleks, urodzony wojownik, charyzmatyczny, chirurgia, odporność na choroby.Wyposażenie
Ubranie (koszula, spodnie, buty, peleryna), sztylet, sakwa podróżna (koc, drewniana miska, sztućce), broń jednoręczna, narzędzia - cyrulik, 10 ZK.Lothar Riese - rzemieślink | |||||||||||||||
WW | US | K | Odp | Zr | Int | SW | Ogd | A | Żyw | S | Wt | Sz | Mag | PO | PP |
28 | 25 | 31 | 25 | 37 | 41 | 27 | 39 | 1 | 13 | 3 | 2 | 4 | 1 | k6 | 2 |
Opis
Pochodzi z Altdorfu w Reiklandzie, troje rodzeństwa, 20 lat, 170cm, 80kg, blond włosy, czarne oczy, wystające zęby.Znak gwiezdny: Sznur Limnera - Znak Dokładności
Przepowiednia: Zgubą twą woda będzie. Strzeż się wody!
Umiejętności
Plotkowanie, wiedza-Imperium, staroświatowy, czytanie i pisanie, opieka nad zwierzętami, powożenie, rzemiosło-zielarstwo, rzemiosło-złotnictwo, sekretny język-gildii, spostrzegawczość, targowanie, wycena.Zdolności
Urodzony wojownik, twardziel, błyskotliwośćWyposażenie
Ubranie (koszula, spodnie, buty, peleryna), sztylet, sakwa podróżna (koc, drewniana miska, sztućce), broń jednoręczna, lekki pancerz-skórzany kaftan, 14 ZK.Woldred Breuer - mieszczanin | |||||||||||||||
WW | US | K | Odp | Zr | Int | SW | Ogd | A | Żyw | S | Wt | Sz | Mag | PO | PP |
31 | 26 | 32 | 34 | 35 | 36 | 32 | 28 | 1 | 10 | 3 | 3 | 4 | 1 | k6 | 2 |
Opis
Pochodzi z Hergig w Hochlandzie, bez rodzeństwa, 21 lat, 178cm, 75kg, rudy, jasnobrązowe oczy, brak brwi.Znak gwiezdny: Dwa Byki - Znak Płodności i Rzemiosła
Przepowiednia: Kto mieczem wojuje, po ostrzu jego krew spłynie!
Umiejętności
Plotkowanie, wiedza-Imperium, staroświatowy x2, czytanie i pisanie, powożenie, przeszukiwanie, spostrzegawczość, targowanie, mocna głowa, wycena, bretońskiZdolności
Widzenie w ciemności, odporność na trucizny, błyskotliwość, żyłka handlowaWyposażenie
Ubranie (koszula, spodnie, buty, peleryna), sztylet, sakwa podróżna (koc, drewniana miska, sztućce), broń jednoręczna, ubranie dobrej jakości, liczydło, latarnia, 5 ZK.Eustasius Wechsler - sługa | |||||||||||||||
WW | US | K | Odp | Zr | Int | SW | Ogd | A | Żyw | S | Wt | Sz | Mag | PO | PP |
27 | 34 | 42 | 32 | 36 | 25 | 31 | 32 | 1 | 13 | 4 | 3 | 4 | 1 | k6 | 1 |
Opis
Pochodzi z Hergig w Hochlandzie, bez rodzeństwa, 25 lat, 171cm, 75kg, brązowe włosy, jasnobrązowe oczy, dziwny zapach ciała.Znak gwiezdny: Kocioł Rhyi - Znak Śmierci i Tworzenia
Przepowiednia: Duma twym losem. Próżność kresem!
przewrotny pomysł :)
OdpowiedzUsuńZainspirowane jest to ostatnimi sesjami w młotka gdzie kolega prowadzący dał nam do prowadzenia demona. Był to finał długoletniej kampanii i drużynowy krasnolud, czempion Morgrima i ogólnie przepak, po latach przygotowań całej drużyny walczył w ostatecznym pojedynku z Kasharą - mega potężnym demonem pana zmian. Demon się pojawił w dwóch osobach które przejąłem ja i kolega. No i było dwóch na jednego a MG tylko się przyglądał i zacierał łapki :-)
UsuńWalka trwała dwie sesje. My jako demony mieliśmy do dyspozycji całą magię z podręcznika i Królestwa Magii. Ostro kombinowaliśmy między sesjami jaką przedsięwziąć strategię. Ogólnie powiem że Magia w WFRP 2ed jest do kitu jeśli walczysz z krasnoludem co ma 70SW do obrony i magiczną zbroję. Tak więc przegraliśmy z kretesem ale też trochę na własne życzenie bo przeoczyliśmy kilka rzeczy. Bardzo fajnie doświadczenie :)
podoba mi się ten pomysł, ze przekazywaniem npca w ręce graczy, próbowałem tego kilka razy.
Usuńraz była to totalna porażka (i ten gracz nie dostał drugiej szansy), w innych przypadkach wyszło świetnie, zwłaszcza jak gracze dostali chwilę wcześniej info z motywacjami i zasobami npca.
"Ludowej Republiki Równości i Sprawiedliwości (propagandowo zwanymi potęgami Chaosu)" - miej nadzieje ze nikt z potera sie nie dowie ze prowadzisz niezgodnie z kanonem
OdpowiedzUsuńDrużynowy krasnolud nie jest żadnym przepakiem! Bez bonusów nie ma niczego ponad stówką. :-)
OdpowiedzUsuńOgólnie zaś dodam, żeś się bardzo ładnie jako ten demon zachował - czar "zdrętwieje Ci kończyna bo tak i nie masz prawa do kontrtestu a ja w rundzie rzucę dwa takie" jest kompletnie przepakowany.
A co się tyczy Poltera... nie damy Bohomaza.
Dodam jeszcze: mieszczanin lub sługa. :D
UsuńNo rzeczywiście, jestem już spalony na P.
UsuńZigzak kiedyś też postulował że skavenów nie ma i dostał tam po głowie :)
Hmmm przypomina mi trochę Ostatniego Władcę Pierścienia.
OdpowiedzUsuńTylko tych BG bym bardziej u mnie podrasował fabularnie zeby chaośników przypominali w głebi ducha a nie popierdóły z krzaków, ale to akurat już prywatna preferencja.
Ostatni Władna Pierścienia był właśnie porównaniem jak się pytałem drużynę czy chcieliby coś takiego :)
UsuńJednego czego się bałem to żeby nie wchodzić w jakieś bezsensowne Khornowe mordy czy Slaneshowe orgie bo nie bawi mnie samo udawanie że się jest złym. Bardziej chodzi mi o podejście taktyczne. Teren wroga, ograniczone zasoby, otwarte pole do kombinowania i manewru. Taka trochę sesja samograja o ile będzie inicjatywa po stronie drużyny.
O tyle poziom 1 mi się strasznie spodobał że w podręczniku jest masa zasad które wyższe postacie nie tak często korzystają np. Kręgi ochronne. Teraz będą musieli pokombinować.
Ale wyższe poziomy magii zostawię na przyszłość o ile dalszy ciąg nastąpi. W sam raz kampania na 5 sesji w każdej wyższy poziom Magii:
2 - Talabeckheim, 3 - Nuln, 4 - Middenheim, 5 - Altdorf.